Nieuwe VOG werkgroep: Horeca & Retailers

Doel: brainstormen en met ideeën komen. En dan de zaken concreet bij de kop pakken. Als VOG proberen we dat proces te enthousiasmeren.

Fort Lunet is een ideale opstap richting een dagje Biesbosch, aldus Mark de Kwaadsteniet.

Samen ben je sterker. We zijn een grote organisatie met nu 304 leden. Daar kan onze Retail en onze Horeca direct van profiteren.”
Woorden van VOG-voorzitter Louis de Wit, gedreven en bevlogen als immer, tijdens een  VOG H&R Networkborrel met de ruime aanwezigheid van vertegenwoordigers van de lokale horeca en detailhandel. Vurige woorden op een historische plek waar ze ooit kanonnen schietensgereed maakten. De bijeenkomst met een drankje en een hapje vond plaats in het fraai gerestaureerde en in april dit jaar weer in gebruik genomen Fort Lunet in Raamsdonksveer.
Ook in gebruik door de horeca, zoals het restaurant Fort Lunet van Marc de Kwaadsteniet. Ondergebracht in een sfeervolle ruimte in het oude fort. Zijn bedrijf zit er sinds april. Toch kweten mensen en bedrijven van heinde en verre het fort al te vinden. “Vaak is het voor hen een ideale opstap richting een dagje Biesbosch”, aldus De Kwaadsteniet in een korte inleiding.

 

Samen ben je sterker.

Dat als aanmoediging voor Louis de Wit om een stevig pleidooi te houden voor een proactieve horeca en detailhandel ondersteund door de VOG. De Wit herinnerde de aanwezigen eerst aan het ontstaan van de VOG op het industrieterrein Dombosch. En hoe de organisatie als belangenbehartiger van ondernemers later de krachten bundelde met de ondernemersvereniging De Brug. Op dit moment zijn ongeveer 50 bedrijven uit de horeca en detailhandel lid van de VOG.


“De VOG is nu uitgegroeid tot een stevige community met een duidelijk profiel, prima contacten met de gemeente Geertruidenberg en een dagelijks actueel gehouden website. Daar kunnen Horeca en Retail en nieuwe leden uit die sector van profiteren. Vandaar ook het initiatief voor een goed gesprek vanavond en het om een brainstormende werkgroep in te stellen.”

Als mogelijkheid voor zo’n ideeënkraamkamer gooide De Wit meteen een voorbeeld op tafel. “Dat wil ik jullie maar meegeven: digitale communicatieborden op een aantal plaatsen in de gemeente in samenwerking met de gemeente, waarbij als VOG zelf de exploitatie in handen houden. Het biedt de mogelijkheid voor lokale ondernemers om hun evenementen en producten direct zichtbaar bij het publiek te brengen. Neem het maar mee.”


“Goed idee”, aldus de aanwezige wethouder Bert van de Kieboom, die meteen een stevig pleidooi hield voor ‘koop lokaal’, eventueel met kortingen “zoals ze dat bijvoorbeeld ook in de gemeente Waalwijk doen.