Eerste VOG Stand Up Netwerkborrel

‘Het is een soort verlengde elevator pitch!’ Drie ondernemers krijgen slechts een kwartiertje de tijd om hun bedrijf te promoten. 

Het idee is een half jaartje geleden geboren: geef VOG – leden, die alleen diensten aanbieden, ook een podium. Vorige week donderdag kregen drie ondernemers slechts een kwartiertje de tijd om hun bedrijf te promoten. Zo’n veertig collega’s keken en luisterden aandachtig in de sfeervolle locatie De Stek aan de Kerklaan naar de drie ‘spreekbeurten’.

Trein
Het zijn er eigenlijk vier, want ook VOG – voorzitter Louis de Wit mag in hetzelfde tijdsbestek de plannen en activiteiten op korte termijn ontvouwen. De VOG ( Verenigde Ondernemers Geertruidenberg) is met veel onderwerpen bezig. ‘En we zitten overal vooraan in de trein!”, stelt de voorman uiterst tevreden vast.

Liegen
Maar dan is het echt de beurt aan Sabine van der Hulst van Raeda Coaching & Ontwikkeling. Haar vakgebied is onder meer het coachen van ondernemers met grote ambities of het begeleiden van werkprocessen. Daarnaast verhuurt ze ook vergaderruimtes in haar pand aan De Bliek. Ze schotelt haar toehoorders human profiling voor. Met een kort vraaggesprek tussen twee ‘vrijwilligers’, twee VOG bestuursleden, wordt aangetoond dat het lichaam niet kan liegen. Nee schudden, met vinger priemen, verlaagde mondhoeken: allemaal signalen die strijdig zijn met de gesproken taal, indien je erop getraind bent. Het kan veel tijdwinst en betere beslissingen opleveren.

Jubileum
Na een korte pauze vertelt Christiaan Hakkesteegt van Alfa Accountants en Adviseurs over de diverse werkterreinen en collectieve ambities. Met een filmpje besteedt hij aandacht aan het 75 – jarig bestaan van Alfa, dat eerder dit jaar groots gevierd is. Alfa heeft 30 vestigingen in het land. In het moderne, witte pand aan de Barbeelweg ( nabij kruising Maasdijk) werken 45 mensen. Op de VOG – site komen vijf eindejaarstips voor de ondernemers te staan.

Budget
Else Schepers van Time Out Tours stelt sinds een jaar of vijf in nauw overleg met de klant een droomwintersportvakantie in Amerika of Canada samen. Leuk onderwerp om de aanwezige ondernemers op te trakteren en de avond mee af te sluiten. Ze behandelt de meest gestelde vragen over haar reizen. Met uiteraard voorop: Wat kost dat nou: een tripje naar Aspen bijvoorbeeld? “Uiteraard duurder dan een weekendje Flevoland, maar in overleg komen we op een budget uit en dat wordt niet overschreden”, is het diplomatieke antwoord. Een tussenstop in IJsland, een dag wilde dieren spotten in Canada en het ervaren van champagne powder (de lichte, droge sneeuw): Else regelt het allemaal.

Cees den Boer van CdB Technical Service vindt het een geslaagd experiment: “Lekker losjes georganiseerd. Door de tijdsbeperking to the point”. Evert – Jan Nijveldt van Holding’72 voegt daar aan toe: “Leuke opzet: we kennen natuurlijk de elevator pitch, waarin je binnen één minuut jezelf moet neerzetten. Deze presentaties kun je zien als een verlengde elevator pitch (liftpraatje).

Bron: VOG Redactie