Phishingmail van ‘DHL’: ‘Helaas, we hebben je gemist’

Let op: In een mail van ‘DHL’ staat dat de postbezorger langs is geweest.

Volgens het bericht kon het pakket niet worden afgeleverd omdat je niet thuis was. Je kunt een nieuwe afspraak maken via een link in de mail. Klik niet! Het gaat om phishing.

Hoe herken je Phishingmail

‘Helaas, we hebben je gemist!’  staat in de mail. ‘Maak een nieuwe afspraak voor een nieuwe bezorgpoging’. Wanneer je vervolgens op de koppeling klikt, kom je uit bij een korte enquête waarbij je jouw persoonsgegevens moet invullen.  Doe dit dus niet!

Ewout Blaauw, woordvoerder van DHL, geeft aan dat  het bedrijf nooit een mail stuurt als een postbezorger voor een dichte deur staat. ‘Dan krijg je een kaartje in de bus. We sturen geen mail.’

Er zijn meerdere varianten op deze vorm van Phishing mail. Lees ook ons bericht over artikel :“Niets bestelt, Niets Ontvangen, toch een nieuwe afspraak maken”.