Beleef Geertruidenberg

‘We willen een hippe, jonge doelgroep bereiken’: zegt mede-initiatiefnemer Dolly Krabbendam van To Daze. 

“We willen deze mensen prikkelen om naar Geertruidenberg te komen. Ook voor jongeren is hier veel te doen. Er is meer te zien dan alleen de prachtige, oude panden.”
Tegelijkertijd zegt Krabbendam: “Het is niet gekoppeld aan leeftijd, het is ook voor de tachtiger.” Zuiderwaterlinietaart eten bij To Daze Conceptstore of een soepje pakken bij Le Tresor. Het boekje ‘Beleef Geertruidenberg’ promoot de unieke winkeltjes die de vestingstad rijk is. 

De selectie aan winkels beperkt zich tot de meer speciale zaken. Zoals de boetiek Chiquebende, waar tweedehands designkleding te vinden is. Of kinderkledingzaak Meneertje Koekepeer. En natuurlijk staat Bootje Gezond erin met de tuktuks en de scooters.

Dolly Krabbendam bedacht Beleef Geertruidenberg samen met Joyce Lankhaar van Volvuur. “We zijn gaan brainstormen. Er zijn hier veel eilandjes met ideeën, maar wij hopen de verbindingen te maken. Zo willen we een koppeling maken met de Zuiderwaterlinie, die door heel Brabant loopt.”
Zomeractiviteiten

Het initiatief Beleef Geertruidenberg bestaat naast het VVV-boekje en krijgt ook de steun van de gemeente. “Het is niet zo dat we de VVV gepasseerd hebben. Het is anders.” In het boekje is bovendien een overzicht met alle zomeractiviteiten te zien.

Beleef Geertruidenberg heeft daarnaast een website en is actief op sociale media. “Wij denken dat dit gaat werken en dat er meer initiatieven zullen komen.” Of er volgend jaar meer ondernemers in het boekje staan? “Het boekje moet niet te dik worden. We zullen dat per jaar onderzoeken.”

Bron: BN De Stem