Bredabest bereidt zich voor

op de toekomst met AGV-shuttles en reachtrucks van AGV International.

Martin Ligtvoet AGV International | UniCarriers en Richard van den Berg Bredabest

In samenwerking met UniCarriers levert AGV International een AGV-oplossing bestaande uit ruim 6.000 palletposities, 2 reachtruck AGV’s en 3 AGV-shuttles aan Bredabest.

Bredabest bestaat sinds 1996 en was in eerste instantie een handelsonderneming actief in de import en distributie van noten en gedroogde zuidvruchten’, vertelt Pieter Stienen, CEO van Bredabest. ‘Inmiddels heeft Bredabest zich ontwikkeld tot een organisatie die toonaangevend is in Europa in het leveren van zowel ruwe grondnoten als halffabricaten aan de pinda verwerkende industrie. We beschikken hiervoor over 2 productielocaties in Nederland waar halffabricaten geproduceerd worden en die vervolgens aan de chocolade, snack, koek en saté industrie geleverd worden’, vertelt Pieter.

‘Innovatie staat bij ons hoog in het vaandel. Ruim 4 jaar geleden zijn we gestart met de productie van kleinverpakkingen, waarmee we inspelen op een nieuwe ontwikkeling. Onze consumentenproducten passen in een gezond en gevarieerd voedingspatroon. Pindaproducten sluiten perfect aan bij het nieuwe dieet zoals dat door The World Health Organization geadviseerd wordt, dat met name gebaseerd is op noten en groenten. We verwachten vooral in dit segment een sterke groei en dit is dan ook de grootste aanleiding geweest om ons proces verder te optimaliseren.’
‘Via-via kwam Tom Broeder van AGV International met ons in contact’, vertelt Pieter. ‘Tom had een goed verhaal en heeft ons overtuigd van deze AGV-oplossing. Na verschillende partijen te hebben gesproken was het uiteindelijk AGV International die ons het meest aansprak, zowel op basis van prijs als op gevoel en ervaring.’

‘Het AGV-systeem zal een grote bijdrage leveren aan het realiseren van optimale veiligheid voor de medewerkers, maximale benutting van de opslagcapaciteit en verlaging van de kostprijs van onze producten door o.a. besparingen aan fte’s. Daarnaast zijn de onderhoudskosten van de AGV’s aantrekkelijk, evenals de veel lagere slijtage en dus langere levensduur in vergelijking met reguliere heftrucks. Tegelijkertijd zal er veel minder schade gereden worden en kunnen we de AGV’s laten rijden op groene stroom die opgewekt wordt door de ca. 1000 zonnepanelen die op het dak van onze nieuwbouw geïnstalleerd zijn.

‘Dit alles maakt dat dit AGV-systeem een grote bijdrage zal leveren aan de realisatie van onze bedrijfsdoelstellingen’, vertelt Pieter. ‘Het inschakelen van AGV’s is onderdeel van een heel groot project. We realiseren nieuwbouw om ons voor te bereiden op de toekomst. Mede door de komst van ons nieuwe AGV-systeem hebben we hier alle vertrouwen in!’

Bron: Tom Broeder
Managing Director AGV International B.V. | Director UniCarriers
AGV Solutions | Board Member AGVI INDIA PVT LTD
Gepubliceerd op 14 augustus 2018