Sporten voor het goede doel: Waarom zou je als bedrijf meedoen?

Maarten van der Weijden heeft het pas nog bewezen. De populariteit van sporten voor het goede doel blijft groeien.

De alsmaar stijgende lijn in opbrengsten en de aandacht in de media die het oplevert, maakt sporten steeds interessanter voor bedrijven om hier aan deel te nemen.

Ook regionale bedrijven zetten zich steeds vaker sportief in voor het goede doel. Veerse onderneemster Jessica Eland van JE! Marketing zet zich op 7 oktober tijdens de Singelloop Breda in voor Make-A-Wish Nederland. En dat doen zij niet alleen: ook Omroep Brabant en bekende Brabanders, zoals Efteling-directeur Fons Jurgens en de baas van Eindhoven Airport Joost Meijs, werken zich die dag in het zweet voor die kinderen.

Waarom zetten jaarlijks duizenden bedrijven zich in voor deze evenementen?

Jessica: ’Ik zet mij graag in voor goede doelen, zeker als het om het welzijn van ouderen of kinderen gaat. Een klant van mij attendeerde mij op de Singelloop Breda en dat zij met een team gaat lopen voor Make-A-Wish. Ik bedacht mij geen moment en sloot mij aan bij haar team.”

Make-A-Wish is een organisatie die zich inzet om kinderen kracht te geven hun, veelal ernstige, ziekte te overwinnen. Hoe? Door ze weer even kind te laten zijn. Bijvoorbeeld bij het Prinses Maxima Medisch Centrum, waar Make-A-Wish Nederland voor kinderen met kanker een themakamer ontwikkelde. Een interactieve fantasievolle plek, waar de kinderen het ziek zijn even los kunnen laten en deel kunnen nemen aan bijzondere activiteiten. “Dit is zo enorm waardevol voor een jong leven,” vertelt Jessica.

“Waarom ik met mijn bedrijf meedoe is simpel. Bedrijfsmatig krijg je nu eenmaal meer aandacht voor het goede doel en een hoger geldbedrag bij elkaar, dan wanneer je dit vanuit een privé situatie opzet. Uiteraard geeft het meedoen aan dit soort evenementen een mooie positieve lading aan je bedrijfsnaam, maar door je bedrijfsmatig hiervoor in te zetten krijg je makkelijker partijen mee, als klanten en leveranciers, om je te sponsoren. Het heeft in die zin dus voordeel om dit via je bedrijf te doen. Nog te weinig ondernemers beseffen wat ze kunnen betekenen, terwijl dit echt een boost kan geven voor vele goede doelen.”

Helpt u Jessica Eland een mooi bedrag voor Make-A-Wish bij elkaar te verzamelen?
Dit kan makkelijk door via onderstaande link op ‘ik wil doneren’ te klikken. Elke euro telt!

Actiesite van JE! Marketing voor Make-A-Wish.

Alvast bedankt!

p.s. : zelf meelopen voor make-a-wish kan natuurlijk ook! Opgeven kan via singelloop@makeawishnederland.org