Waarom zou je als bedrijf lokale initiatieven sponsoren?

Weth. Mike Hofkens opent officieel de speeltuin aan de Strijenlaan op zaterdag 4 mei 2019.

De speeltuin aan de Strijenlaan te Geertruidenberg zit in de harten van vele enthousiaste wijkbewoners en zijn daarom een speeltuincomité gestart. Voor de derde fase van hun droom zijn ze op zoek naar bedrijven die willen investeren om een mooi klimtoestel neer te zetten voor de kinderen. Waarom zou je als bedrijf meedoen aan zo’n lokaal initiatief?
Hieronder de 5 redenen waarom je als ondernemer een lokaal goed doel zou moeten ondersteunen.

#1 Toekomst
Als ondernemer bouw je mee aan de samenleving: je creëert meerwaarde, werkgelegenheid en bouwt aan je eigen toekomst.
Of je nu een organisatie ondersteunt bij hun werking, een goed doel financieel helpt of de nodige spullen doneert. Ze kunnen jou, je medewerkers en je netwerk altijd goed gebruiken.

#2 Motivatieboost
Het geeft jou en je werknemers een gigantische motivatieboost, zowel privé als professioneel.

#3 Goed voor je imago
Als ondernemers worden we vaak afgeschilderd als individualistische opportunisten. Maar als mensen merken dat je ook iets wilt teruggeven aan de samenleving, verandert die perceptie. Dan krijgen we in andermans ogen ineens een menselijk gezicht.

#4 Meer empathie
Je komt in aanraking met mensen die je anders nooit zou ontmoeten. In de eerste plaats de mensen die je helpt. Het opbouwen van een netwerk geeft je een betere gevoel met de samenleving waarin we leven.

#5 Creëert verbindingen
De verbinding met anderen, de voldoening, de dankbaarheid. Je wordt er een beter mens van, sowieso.

De officiele opening van de speeltuin aan de Strijenlaan door wethouder Hofkens is op zaterdag 4 mei. Geïnspireerd geraakt door dit artikel? Sponsor worden van de speeltuin in Geertruidenberg kan nog! Stuur hiervoor een mail naar speeltuin.strijenlaan@hotmail.com.

Bron: Jessica Eland