Communities realiseren voor je onderneming

Communities zijn hot! Ze zitten overal, maar je hebt niet altijd door dat het communities zijn. Een community is een groep gelijkgestemde mensen. Zij hebben een gezamenlijkheid in bijvoorbeeld: hobby’s, interesses, een gedeeld lot o.i.d.
Communities bestaan zowel online als offline en kun je zowel in- als extern inzetten voor je bedrijf (bv intern je personeel en extern met klanten en prospect).

Een inspirerend voorbeeld van de KLM.
Om de waarde van de klanten voor hun business reizen te vergroten, heeft KLM een community vorm gegeven voor mensen die vaak naar China reizen. De meerwaarde hiervan is dat hun leden direct kunnen netwerken en verbindingen kunnen leggen met mensen binnen deze community. Voor KLM betekende dit dat klanten meer tevreden waren, omdat de waarde van vliegen met hen werd verhoogd. Tegelijkertijd trok dit ook nieuwe klanten aan. 

Dit is een mooi voorbeeld van een bedrijf dat het klantgericht heeft ingericht en er tegelijkertijd zelf ook een grote meerwaarde van ondervond. Zo zijn er talloze voorbeelden die doelstellingen behaalden als: meer interne saamhorigheid, gevoel dat je niet alleen bent met een bepaald probleem, samen realiseren van doelen en een netwerk om je heen hebben van mensen, die net zo ambitieus zijn als jij. 

Communities worden steeds belangrijker. Welke kansen zie jij binnen jouw onderneming? 

Wil je dat er iemand met je meedenkt hoe je een community kan creëren voor jouw onderneming? 

Of heb je zelf informatie die je wilt delen? Wij schrijven graag samen met ondernemers deze artikelen. Neem contact op via Academy@vog.nl 

Coördinator VOG Academie – Sabine van der Hulst 

What do you want to do ?

New mail