Fijnevent: “Ons doel is om mens en merk te verbinden”

Deze week maken we kennis met de heren van Fijnevent, een bedrijf dat niet meer weg te denken is uit onze gemeente. Jos van den Broek, Hans van Avendonk en Marco Dilven zijn de drie trotse eigenaren. Met 15 jaar ervaring en hun eindeloze creativiteit zetten zij zichzelf zowel regionaal als landelijk op de kaart. Het coronavirus zorgde vorig jaar voor een flinke opschudding in hun bedrijf. De heren lieten het er niet bij zitten en gebruikten hun creativiteit om de agenda weer te vullen.

Door Sara Berende

Het ondernemerschap heeft er bij Jos altijd al in gezeten. Na in Wageningen gestudeerd te hebben, opende Jos van den Broek al op zijn 23e twee horecalocaties: een café in Geertruidenberg en een restaurant op Dombosch. Na 12 jaar de zaken gerund te helpen, zocht hij een uitdaging breder dan alleen horeca. Hij kwam te werken bij Arjan van Dijk, waar Hans van Avendonk op dat moment de eigenaar was. Na een paar jaar ervaring op te hebben gedaan,  begonnen de heren in 2005 hun eigen evenementenbedrijf: Fijnevent.

“Met op en top ondernemerschap, creativiteit van hoog niveau, hospitality en een groot netwerk hebben we ons snel op de kaart gezet als Fijnevent”, aldus Jos. Sinds 3 jaar hebben Jos en Hans een derde compagnon aan laten sluiten: Marco Dilven. “We willen meegaan met de ontwikkelingen in onze markt. De expertise van Marco zorgt voor verjonging binnen ons bedrijf. Gecombineerd met onze kennis en ervaring vormen we een sterk team”, aldus Jos. In totaal bestaat het team van Fijnevent uit 8 man, met ieder zijn eigen kwaliteiten en expertises.

In de afgelopen 15 jaar heeft Fijnevent zich opgewerkt van regionaal niveau naar landelijk niveau. “Maar ook lokaal willen we zichtbaar blijven. Met feesten als het Oktoberfest willen we sociaal en maatschappelijk betrokken blijven in onze gemeente.” Ook de focus van Fijnevent is in de afgelopen jaren verschoven. Waar onze bedrijfsactiviteiten eerst draaiden om het ‘feesten’, richt Fijnevent zich nu meer op ‘verbinden’. “Ons doel is om mens en merk te verbinden, de essentie is het overbrengen van de boodschap van merk naar mens. Door een evenement kun je je merk een goed podium geven.”

In de coronacrisis komt die focus maar al te goed naar voren. Fijnevent is behoorlijk hard geraakt door de crisis: “2020 zou ons beste jaar ooit worden, we hadden mooie evenementen op de planning staan. We waren daarom echt een paar dagen lamgeslagen na het ingaan van de lockdown. Maar met onze creativiteit hebben we onszelf weer snel herpakt.” Jos vertelt dat de website in een nieuw jasje is gestoken en dat een paar entiteiten van Fijnevent zijn doorontwikkeld. “Entiteiten waar we ons nu nog meer op richten zijn ‘Brand Experience’ en ‘Sfeer en Interieur’”.

‘Brand Experience’ richt op de versterking van het merk met unieke activiteiten en belevingen. “Ter aanvulling van deze entiteit hebben we in theater De Bussel een studio gebouwd waar livestreams uitgezonden kunnen worden”, aldus Jos. Bij de entiteit ‘Sfeer en Interieur’ ligt de focus op het uitdragen van het ultieme merkgevoel door sfeerbeleving. “De veerkracht van ons bedrijf komt in deze crisis duidelijk naar voren. Zowel binnen als buiten onze organisatie laten we zien dat we er zijn. We zitten niet bij de pakken neer, maar gebruiken onze creativiteit om snel te kunnen schakelen. Daar zijn we heel trots op.”

What do you want to do ?

New mail