Fijnevent realiseert de waanzinnigste dromen

Het Veers bedrijf (en VOG-lid) Fijnevent maakt de waanzinnigste dromen waar. In mei vierde accountantsbureau Ernst & Young met 7.700 medewerkers een groot feest in het Rotterdamse sportpaleis. Acrobatiek van de bovenste plank, een zinnenprikkelende lasershow en de beste artiesten. De organisatie was in handen van twee creatieve breinen uit Raamsdonksveer: Hans van Avendonk en Jos van den Broek van het bedrijf Fijnevent bv. Ooit losgeweekt van de Arjan van Dijk Groep, nu twee zeer succesvolle ondernemers. Ze geven leiding aan tien mensen maar zijn zelf ook nauw bij evenementen betrokken.

‘Fijnevent bv wil aangenaam verrassen’

Sinds de oprichting organiseren ze feesten in het hele land. Waarbij kwaliteit voorop staat. Een klant wil iets, bijvoorbeeld een personeelsfeest. In mei nog: Ernst & Young. Tijdens de voorbereidingen valt het woord DNA. Jos en Hans babbelen in de auto door. DNA is identiteit. Identiteit. Identity. EYdentity. Een grandioos feest in Ahoy’ werd het met levende DNA als leidraad. Met de beste artiesten van het land: Bløf, Anouk, Ali B, Alain Clark. ‘Een feest van superlatieven’, schreef voorzitter Jan Nooitgedagt van de Raad van Bestuur van Ernst & Young aan Fijnevent.

Twee jongens hebben het met de kwajongensmentaliteit van Pietje Bell ver geschopt. De gekste ideeën zijn niet gek genoeg. Voor de Dutch Flower Group transformeerden ze een giga-wereldbol in een bloemenvaas met bloemen van negen meter. En hun eigen dromen. Die hebben ze in Ahoy’ verwezenlijkt. Vier echte cakewalks draaiden op muziek van Nederlandse top-dj’s. Andere spraakmakende feesten: de presentatie van het Nationale File Forum in ’t Spant in Bussum. De zaal was tot één grote snelweg omgetoverd, waarop het steeds drukker werd naarmate de presentatie vorderde. Of een feest voor Holland Casino met 3200 bezoekers. Mojo organiseerde dat. “Mojo zocht een partner. Het feest was in de Heineken Music Hall en Simply Red trad er op. In de auto keken we elkaar aan. Simply Red: rood! Alles moest rood worden. Soms is het zo simpel!” zegt Jos van den Broek. Een van de sterke punten, zo vindt Hans van Avendonk, is dat Fijnevent niets heeft. Geen dure decorstukken, geen licht, geen geluid. Want bezit zou de creativiteit beperken. “Als je dure decorstukken hebt, moet je die terug verdienen. Dus wil je ze gebruiken bij je volgende event. Wij hebben niks en we shoppen in heel Nederland en België.”

Jos en Hans zien een evenement als een cocktail. Je gooit een hoop smaken samen en uiteindelijk smaakt het naar meer.