Flexibele werkgever wint strijd

De belangrijkste reden om niet te kiezen voor een werkgever, is een te lange reistijd tussen woonplaats en werkplek. Werkgevers kunnen zichzelf echter eenvoudiger aantrekkelijker maken door in te spelen op dit mobiliteitsprobleem.

Dit blijkt uit het laatste Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group. Wergevers kunnen het zichzelf makkelijker maken in de strijd om personeel door zich minder stug op te stellen ten aanzien van de wensen van potentiële werknemers. Redenen om niet te kiezen voor een werkgever zijn namelijk:

  • 67% Lange Reistijd
  • 65% Minder dan marktconform salaris
  • 64% Geen goede eerste indruk
  • 49% Geen goede naam/goed imago in markt
  • 35% Geen parttime mogelijkheden
  • 35% Formele bedrijfscultuur
  • 31% Niet maatschappelijk verantwoord ondernemen
  • 29% Onregelmatige werktijden
  • 27% Slecht bereikbaar met het openbaar vervoer
  • 22% Veeleisend/hoge standaard