“‘Het kan niet’ bestaat vandaag de dag niet meer. Blijf niet denken in oude modellen, maar ga mee – al dan niet met behulp van jong talent – in de nieuwe, sterk digitale wereld.”

Aldus rasondernemer Michiel Muller in de Apenheul tijdens de eerste Keukentafelsessie van de campagne ‘De waarde van advies’ 2016. Dit jaar is het thema leiderschap.

Het kan niet

Muller is bekend geworden met Tango en Route Mobiel. Picnic, de online supermarkt, is het nieuwste bedrijf waar hij mede-oprichter is. Tango en Route Mobiel hadden een ontwrichtende werking voor de concurrentie. Van Picnic verwacht Muller hetzelfde.

‘Het kan niet’ bestaat niet
Zijn boodschap: “‘Het kan niet’, bestaat niet. Zelfs toen Picnic al in de lucht was, waren er stemmen die zeiden: dit gaat nooit lukken. In het huidige tijdgewricht is het bloedlink om te zeggen: het kan niet. Het kón niet misschien, maar dankzij de digitalisering en de veranderende consument kan er ineens heel veel wel. Dertig jaar lang hetzelfde blijven doen, dat kan gewoon niet meer. Eigenlijk kon dat vroeger al niet, maar nu helemaal niet meer.”

Bron: Dewaardevanadvies.nl

Ontdek meer van VOG Verenigde Ondernemers Geertruidenberg

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder