Het nut van sponsoring

Als ondernemersvereniging worden we met enige regelmaat benaderd voor sponsoring. Soms via een directe vraag om geld maar vaak om indirect bij te dragen aan het vinden van sponsoren. Wij hebben als ondernemersvereniging echter het uitgangspunt hier geen medewerking aan te verlenen zodat we de info die we verspreiden zo functioneel mogelijk kunnen houden.

Ook als ondernemer wordt je regelmatig benaderd voor sponsoring. Maar wanneer is het voor een ondernemer interessant om te sponsoren?

Sponsoring moet namelijk indirect geld in het laatje brengen en het is daarom goed om na te denken waar je bedrijf het meest bij gebaat is:

  • Vergroten van naamsbekendheid?
  • Imagoverbetering?
  • Meeromzet?
  • Het uitbreiden van je zakelijk netwerk?

Word je benaderd met een sponsorvraag en het is onduidelijk wat het jouw bedrijf op gaat leveren overweeg dan goed wat te doen. Rationeel zakelijk zou het antwoord ‘nee’ moeten zijn maar wanneer je over de middelen beschikt kan het natuurlijk ook gewoon leuk zijn om iets te ondersteunen.