Méér dan 12 miljoen Nederlanders lezen wel eens een reclamefolder. Toch blijkt dat er steeds minder interesse bij bedrijven te zijn, om het op dergelijke manier te verspreiden. We leven in een wereld waarin veel gedigitaliseerd worden en zijn er dus ook vervangers voor reclamefolders. De vraag is nu: is het voor jou als ondernemer, wel verstandig om compleet te stoppen met het verspreiden van folders? In dit artikel gaan we er verder op in.

Als jij je als ondernemer afvraagt of reclamefolders nog interessant zijn, hoef je eigenlijk alleen maar naar de statistieken te kijken. De feiten en cijfers van huisaanhuisfolders.com liegen er niet om. Ondanks de opkomst van digitale folders, wordt de papieren reclamefolder nog steeds vol enthousiasme ontvangen. Uit onderzoek blijkt dat circa 60 procent van de Nederlanders alléén de papieren folder leest die in de postbus ligt. Meer dan de helft van de Nederlanders zou de papieren folder zelfs missen, wanneer deze helemaal niet meer op de mat verschijnt.

Bovendien geeft ruim 95 procent van de Nederlanders (ouder dan 13 jaar) aan, dat zij het afgelopen jaar één of meerdere reclamefolders hebben gelezen. Ter vergelijking: circa 4,5 miljoen Nederlanders geven aan dat zij het afgelopen jaar een digitale folder hebben gelezen. Ongeveer 80 procent van de lezers geeft aan iets te kopen, nadat zij dit in een papieren folder hebben gezien. Ook nog een leuk weetje is, dat men gemiddeld 17 minuten per week besteedt aan het doornemen van de folders.


Dé perfecte folder verspreiden

Er valt vaak een hele stapel folders op de deurmat. Dus hoe zorg je er nou voor dat juist jouw organisatie opvalt tussen alle reclamefolders? Je wil uiteraard niet dat jouw folder in de papierbak terecht komt en de concurrent er met de klant vandoor gaat. Hier volgen een aantal tips om jouw folder eruit te laten springen.

De voorkant is vaak het eerste wat mensen zien; zorg er dus voor dat die opvalt.

Felle kleuren en aansprekende teksten helpen hierbij. Verder is het erg van belang welk papier wordt gebruikt. Goedkoop papier en een lage kwaliteit van de inkt, komt de uitstraling niet ten goede. Een kwalitatief hoogwaardige inhoud en duidelijke call-to-actions, zijn als laatste essentieel. Vertel in de folder duidelijk waar jouw organisatie voor staat en wat er van de klant verwacht wordt. Zo gaat een folder je helpen aan nieuwe klanten.

 

Inspiratiebron: mkbservicedesk.nl
Wil jij weten welke bedrijven er binnen onze regio allemaal reclame folders verspreiden? Of heb je zelf kennis die je wil delen? Laat het ons weten! Academy@vog.nl

Coördinator VOG Academie – Sabine van der Hulst

Ontdek meer van VOG Verenigde Ondernemers Geertruidenberg

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder