Nieuwsuur: Toekomst detailhandel

Nieuwsuur besteedde afgelopen vrijdag aandacht aan de ontwikkelingen in de detailhandel. De online uitgaven groeien, terwijl de bestedingen in de fysieke detailhandel onder druk staan. Een combinatie van kanalen lijkt uitkomst te bieden.

‘Ouderwetse fysieke winkels gaan op de fles ten gunste van handel op internet’, zegt Mariëlle Tweebeeke in de introductie van het onderwerp. Collega-presentator Rick van de Westelaken staaft die uitspraak vervolgens met cijfermateriaal van GfK.

In de reportage die volgt komt CEO Greg Nieuwenhuys aan het woord namens Bever, dat onlangs werd onderscheiden met de Multichannel Award. Tom Coronel van Create2Fit, dat behalve een waaier aan webshops een showroom heeft in Naarden, voorspelt dat ‘50 procent van de retail verdwijnt’ en Henk Niemansverdriet van Superdirect.com legt in beeld uit op welke klantwensen de nieuwe websupermarkt (interview) is gebaseerd.

Het onderwerp wordt afgesloten met een gesprek met bijzonder hoogleraar Cor Molenaar. U kunt het item van Nieuwsuur via de link op twinklemagazine.nl bekijken.