Het Fries Straatfestival in Leeuwarden is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de grootste culturele festivals in Nederland. Een festival met internationale allure. Tal van acts uit heel Europa reisden in het weekend van 28, 29 en 30 mei af naar Leeuwarden. En drie dagen lang, stond Leeuwarden op zijn kop.

Bijzonder was dat twee creatieve bedrijven uit de gemeente Geertruidenberg nauw betrokken waren bij dit festival. Heavy Decor op festivalterrein en Reach strategische communicatie & vormgeving bij het ontwerp van de nieuwe website.

* Reach maakt website: www.fries-straatfestival.nl
De ambities van het Fries Straatfestival zijn groot, dat wordt duidelijk als Reach (uit Raamsdonksveer) dit voorjaar de eerste gesprekken voert met de organisatie. Men is van mening dat een interactieve website de ambities voor het festival moet ondersteunen. Reach gaat ermee aan de slag, waarbij voor de technische uitvoering de samenwerking wordt gezocht met het Bredase E-sites. Omdat er gedurende drie dagen ruim 150 optredens zijn te melden, is het belangrijk dat de website een goed overzicht geeft van alle acts. Daarnaast heeft de organisatie diverse interactieve wensen. Bezoekers van de site moeten onderling bijvoorbeeld informatie kunnen uitwisselen en voorafgaand aan het festival een eigen programma kunnen maken. Uniek aan de site is de voortdurende aanpassing van de informatie. Voor het festival ligt de nadruk op het ‘warm’ maken van de bezoekers. Tijdens het festival wordt vooral actuele informatie verspreid, waarbij Twitter een hoofdrol speelt. En na het festival kunnen de bezoekers nagenieten via het fotoarchief. De site werd in zeer korte tijd gerealiseerd. Een prestatie waarvoor de organisatie ronduit haar waardering uitsprak. Kijk voor meer informatie op http://www.reach-scv.nl of http://www.fries-straatfestival.nl.

* Heavy Decor richt plein in
Tijdens het festival zijn er diverse podia in de stad. Het centrum van alle activiteiten is op het plein voor de beroemde Oldehove die, als een soort scheve toren van Pisa, een blikvanger in de binnenstad is. De organisatie was ook hier op zoek naar een onderscheidende sfeer en vormgeving. Via via kwam het contact met Heavy Decor (uit Geertruidenberg) tot stand en men was direct onder de indruk van zowel hun stijl als aanpak. Het leidde tot de opdracht voor de inrichting van het plein met onder meer diverse mogelijkheden om lekker te eten of een pilsje, fris of een glas wijn te drinken.

Ontdek meer van VOG Verenigde Ondernemers Geertruidenberg

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder